sâmbătă, 27 iunie 2009

Ana. Ana Barbulescu



Arta fotografică a devenit acel “rău necesar” profesiei de pictor, obligându-i pe aceştia să creeze noi aspecte de surprindere şi realizare a unui tablou. Obiectivul are posibilitatea să observe şi să înregistreze atât întregul ansamblu, cât şi detaliile, creând senzaţia unui tot unitar al cadrului surprins; pe când ochiul are nevoie de o perioadă prestabilită de timp pentru a surprinde cadrul - ca un ansamblu creat dintr-o mulţime de amănunte.
Fotografiile Anei Bãrbulescu surprind detalii considerate de cãtre ochi iniţial ca fiind insignifiate sau nedetectabile. Lucrãrile digitale ale acesteia Birds of a feather, Compromises şi Eternal youth 1 pot fi considerate încercãri fotografice de prezentare a naturii statice într-o manierã contemporanã. Natura statică, fiind o formă de exprimare artistică, în care anumite obiectele lipsite de viată, amorfe aranjate într-un mod voit aleatoriu reproduc impresia unei cadru ingheţat, spaţiu bine delimitat ce îşi are propria identitate. In fotografii se poate observa prezenţa contrastului complementarelor albastru-portocaliu, Birds of a feather, a celor de roşu şi verde Compromises, de asemenea este prezentã acea luminã puternicã artificialã ce a eliminat contururile şi umbrele obiectelor. Culoarea în cazul lucrãrilor Anei Bãrbulescu nu este doar lumină şi nici doar pigment, este o senzaţie proprie artistului în momentul realizãrii instantaneului şi pânã la realizarea ultimului retuş.
“Fotografia continuã sã rãmânã acel un lucru frumos” dupã cum afirma Ingres în secolul al XIX, ea prezentând o perspectivã nouã asupra unor obiecte considerate iniţial prea banale pentru a fi surse de inspiraţie pentru indivizi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu